خبرگذاری حکومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

حرف حساب جواب ندارد!

leave a comment »

چندی قبل یکی از دوستان قدیمی‌ام خاطره‌ای را گفت که بهانه این پستم است:

او در ذکر خاطرات دهه 60‌اش به من گفت: «به خاطر فروش نشریه مجاهدین در سال 59، یک سال حبس گرفتم که با تخفیف به شش ماه تبدیل شد؛ اما از آنجا که شانس گُ..ی دارم، بر عکس همه تخفیف مجازات‌ها که از محکومیت کم می‌شود برای من این تخفیف مجازات به معنی 6 سال حبس بود؟!.»
اما در مورد مطلب فوق حرفی ندارم (یعنی دارم؛ اما الان جایش نیست) حرف من در مورد مطلب بعدی است که پس از خواندن این پست وبلاگ «اردوان نوشت» به یکباره دستم را به کیبرد کامپیوتر برد:

من از او پرسیدم که چرا در زندان محکومین اعترافات آنچنانی می‌کنند؟ حتا بدون شکنجه شدن؟ و او در پاسخ سوالم گفت: «وقتی ازت گروکِشی کنن تو چه کار می‌کنی؟» من گفتم: منظورت را نمی‌فهمم و او در توضیح ادامه داد: «وقتی از بستگانت، از پدر و مادرت، کسی را گرو می‌گیرند و می‌گویند اگر فلان اعتراف را نکنی یا فلان کار را نکنی ما با این‌ها اِل می‌کنیم و بِل، تو چه چاره‌ای خواهی داشت؟.»

خداييش حرف حساب جواب نداره!

Written by State-of-Siege

11 نوامبر 2008 در 10:31 ق.ظ.

نوشته شده در گاوراس بلاگ نوشت

پاسخی بگذارید

