خبرگذاری حکومت نظامی

ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد با خدای آزادی

13آبان یا جشن شکوفه ها؟!

leave a comment »

«برادر! میخام برم انقلاب» -نمیشه، مفتح بستس «خب مترو هم که بستس، پس من چطوری برم؟» -نمیدونم، به من مربوط نیست، اینجا واینستا!….این مکالمه کوتاه من بود در روز 13آبان1388 ساعت11صبح در میدان 7تیر تهران با یکی از بسیجیان محترم!

رژیم، 13آبان88 را در تبدیل کرده بود به حماسه حضور مزدورانش: امنیتی، سپاهی، نیروی انتظامی، لباس شخصی، پاسداران یگان ویژه، بسیجی‌های تازه از تخم درآمده! و حتا سربازان وظیفه.

خب شاید این جمعیت میلیونی داخل میدان هفت تیر خواستند بروند راهپیمایی علیه استکبار جهانی، باید راه را ببندند؟ ایستگاه های متروی دروازه دولت، طالقانی و هفت تیر را هم بسته بودند. گویا رژیم محبوبیت خودش را خوب می‌داند! والا مترو را باز می‌گذاشت –مخصوصا مترو طالقانی را که چسبیده به سفارت آمریکاست- تا بلکه تنی چند از امت حزب الله در صحنه مبارزه با آمریکای جهانخوار حاضر شوند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان سبز پوش بزنند! به هر حال مجبور شدم پیاده طی طریق کنم تا خیابان ایرانشهر که از آنجا یکراست بروم خیابان انقلاب.
اما چشمتان روز بد نبیند! شنیده اید که می‌گویند «مار از پونه بدش میاد دم خونش سبز میشه!» کل خیابان ایرانشر مابین طالقانی تا کریمخان شده بود پادگان! اگر بگویم 1000تا1500 مزدور تو این وسعت کوچک دپو شده بودند اغراق نکرده ام بعلاوه موتور تریل، ون پلیس، مینی‌بوس بازداشت، لندرور پر از سپر و باتوم و البته خودروهای بدون پلاک! لانه همه مزدوران هفت تیر آنجا بود، لامصبا به پارک توی خیابان ایرانشهر هم رحم نکرده و کلا قرقش کرده بودند. نزدیک اذان ظهر بود که مراسم تمام شد اما تو گویی مدرسه ها تعطیل شده! تا چشم کار می‌کرد بچه محصل کم سن و سال بود که به سمت «اتوبوس‌های شرکت واحد مامور به خدمت شده» می‌رفتند. آدم یاد «من کلاس اولی هستم خوشحال هستم» میفتاد. روزی که در ایران معروف است به
«جشن شکوفه ها.»
——————————————————-
جناب استاد! پا به پای شاگردهایت در راهپیمایی شرکت کن

حضرت استاد! این که نمی‌شود دمادم سر کلاس‌هایت از اوضاع اسفناک مملکت حرف بزنی اما موقع عمل که می‌شود عافیت طلبی پیشه کنی و کنج اتاقت کز کنی! مگر فقط شما هستی که دغدغه حفظ جایگاه و پایگاه داری؟ مگر سایه ستاره دار شدن و هزار و یک تهدید دیگر بر سر من شاگرد سایه نیفکنده است؟ نشسته ای که از حاصل رنج دیگران نفع ببری؟! 13 آبان گذشت اما به حمدالله رژیم مناسبت کم ندارد. استاد! به شاگردهایت بپیوند

Written by State-of-Siege

4 نوامبر 2009 در 7:54 ق.ظ.

نوشته شده در گاوراس بلاگ نوشت

پاسخی بگذارید

